In contact met cliënten op afstand samen met DigiContact

Abrona werkt samen met DigiContact voor onplanbare zorg.

Cliënten van Abrona maken voor onplanbare zorg geregeld gebruik van DigiContact: zorg op afstand via beeldzorg. Tijdens de coronacrisis merkt Angela Meijers, persoonlijk ondersteuner met aandachtsgebied innovatie, dat er meer belangstelling komt voor dit product. ‘Collega’s zien de meerwaarde en er komen meer aanmeldingen. De coronacrisis geeft onrust en er is vaker spanning op onplanbare momenten. Het leven is voor ons allemaal minder voorspelbaar. Voor onze cliënten dus ook en dat kunnen wij als begeleiders op afspraak niet altijd ondervangen.’
De zorg op afstand via beeldzorg is in te zetten voor cliënten die thuis wonen, ambulante ondersteuning krijgen of in een instelling wonen. Via een eenvoudige beeldzorg-app maakt de cliënt met een druk op de knop rechtstreeks verbinding met een professionele begeleider. Meijers: ‘Fijn is dat je een gezamenlijke intake hebt met DigiContact en de cliënt. Vervolgens maak je samen een plan dat aansluit op wat wij zelf aan ondersteuning bieden.'

Lees het hele artikel op de website van Vilans: Abrona werkt samen met DigiContact voor onplanbare zorg