Van aanvraag tot zorg

Je hebt een zorgindicatie gekregen voor je kind, familielid of naaste, en wilt aan de slag met het regelen van de benodigde zorg. Welke stappen moet je dan nemen? Welke partijen zijn erbij betrokken? En waar moet je allemaal rekening mee houden? We zetten het op een rij.

Zorgadvies

  • Heb je vragen over bijvoorbeeld zorg aanvragen, de financiering, of de specifieke zorg bij Abrona? Onze zorgadviseurs helpen en adviseren graag. Geheel vrijblijvend. Lees er meer over op onze pagina over zorgadvies bij Abrona

Zorgprofielen

  • Welke zorg en begeleiding iemand krijgt, is afhankelijk van het zorgprofiel dat iemand bij de indicatie heeft gekregen. Wat een zorgprofiel is, en welke zorg daarbij hoort, staat op onze pagina over zorgprofielen

Aanmeldproces

  • Na aanmelding bij Abrona doorlopen we met elkaar een aantal stappen voordat we zorg kunnen leveren. Meer hierover staat op de pagina over het aanmeldproces bij Abrona

Financiering 

  • Welke zorg iemand krijgt, hangt af van de indicatie die iemand heeft. Wie betaalt de zorg vervolgens? Hoe werkt een persoonsgebonden budget? Lees er meer over op onze pagina over financiering van de zorg.

Crisisopvang

  • Soms is er binnen 24 – 48 uur acute zorg nodig. We spreken dan over crisisopvang. Abrona biedt dat. Lees meer over crisisopvang bij Abrona