Voor jou
Het cliëntportaal is bedoeld voor de cliënt, voor jou dus. Abrona gaat ervan uit dat jij beheerder bent van jouw cliëntportaal. Jij overlegt met je persoonlijk ondersteuner/persoonlijk begeleider (PO/PB) over het gebruik en beheer van het cliëntportaal. Jij maakt samen met je PO/PB afspraken.
Heb je vragen? Kijk op de website van Caren: carenzorgt.nl.
Veelgestelde vragen Caren cliëntportaal
Onder je eigen profiel vul je je eigen telefoonnummer in. Er zal nu iedere keer een code via SMS worden verstuurd naar je telefoon, als je gevoelige informatie wil opvragen (tweestapsverificatie). Dit is een extra veiligheidsmaatregel. Voor een uitgebreide uitleg, zie het document: ‘Caren alles inzien’.
Klik op de cliënt voor waar de uitnodiging voor bedoeld is:

Vervolgens ga je naar ‘Connecties’

Eenmaal geopend klik je op: ‘Nodig een helpende uit’. Hier vul je de voornaam, achternaam en e-mail in van de meelezer.
Ga rechtsboven naar ‘Code invoeren’, en daar voer je de activatiecode in.

Daar vul je vervolgens de zorgaanbieder in. Let op: Dit kan alleen door de beheerder (de ouder, verzorger of de cliënt zelf) worden gedaan.
Abrona heeft gekozen voor bovenstaande methode om direct met de begeleiding het account te activeren. Hierdoor is het niet nodig om in de lijst met zorgaanbieders te staan.
Abrona heeft besloten deze functionaliteit niet te gebruiken. Er wordt gevraagd direct te schakelen met de afdeling indien er vragen en/of opmerkingen zijn met betrekking tot de begeleiding/dossier inzake de cliënt.