Aanmelden, zo werkt het

De inschrijving van een kind, familielid of naaste moet zorgvuldig gebeuren. We kijken daarom goed naar de vraag waarmee iemand zich aanmeldt. En of Abrona de zorg en ondersteuning kan bieden waar iemand behoefte aan heeft. 

Aanmelden

Wil je direct iemand aanmelden? Vul dan het aanmeldformulier in. 

VGU Dashboard: Van complexe zorgvragen naar passende zorg.

U wilt uw cliënt aanmelden voor wonen bij Abrona in de Intensieve Zorg (VG5, VG6, VG7, VG8).

Helaas worden de wachtlijsten steeds langer en komen er maar weinig plekken vrij. Hierdoor duurt het langer voordat uw client aan de beurt is. Ook andere zorgorganisaties in de provincie Utrecht merken dit. Daarom werken we samen met andere zorgorganisaties, aan een gezamenlijk portaal. In dit gezamenlijke portaal hebben we beter zicht op de wachtlijsten. De naam van dit portaal is het VGU-dashboard. VGU staat voor: Vereniging Gehandicaptenzorg Utrecht.

Welke informatie staat er in het VGU-Dashboard?

  • Het soort zorg dat elke organisatie geeft.
  • Bij welke organisatie plekken voor cliënten vrijkomen en welke zorg daar geboden wordt.
  • Hoeveel unieke cliënten er daadwerkelijk op de wachtlijst staan voor wonen in de provincie Utrecht.

Als u uw cliënt aanmeldt voor wonen bij Abrona in de Intensieve Zorg dan worden de gegevens van uw cliënt automatisch ingevoerd in het VGU Dashboard.

Het VGU Dashboard gaat ons helpen om sneller een passende plek te vinden voor uw cliënt.

Wat gebeurt er na de aanmelding?

Abrona bekijkt elke aanvraag zorgvuldig. Zo gaat het proces in z’n werk:

  1. Elke aanmelding wordt door een zorgadviseur beoordeeld. Hij of zij neemt zelf contact met je op.
    De vervolgstappen hangen af van de (ondersteunings)vraag. Mogelijke vervolgstappen:
  2. De zorgadviseur kijkt samen met een gedragsdeskundige en een persoonlijk begeleider of ondersteuner of Abrona de juiste mogelijkheden heeft voor de woon- of begeleidingsvraag.
  3. Zien we vanuit het dossier echt geen mogelijkheden? Bijvoorbeeld wanneer de grondslag, het zorgprofiel of de doelgroep niet passen? Dan laten we dat direct weten.
  4. Past de vraag wel bij Abrona, dan zoeken we naar de juiste ondersteuning. Voor dagbesteding is vaak direct ruimte. Voor woonplekken is vaak een wachtlijst.  
    Is er een plaats beschikbaar? Dan volgt al snel een kennismakingsgesprek of beoordelingsgesprek op locatie. 
    Is er nog geen plaats beschikbaar? Dan komt iemand op een wachtlijst. Zodra er een plek in zicht komt, volgt een kennismakingsgesprek of beoordelingsgesprek op locatie.
  5. Volgt uit dat gesprek een positieve beoordeling? En ziet jouw kind, familielid of naaste de plek ook zitten? Dan maakt Abrona afspraken met jullie over een startdatum, en stemmen wij persoonlijke en praktische zaken met jullie af. 
    Met de cliënt zelf en met ouders/verzorgers/betrokkenen maken we afspraken over dagelijkse zorg, ondersteuning en leerdoelen. Dit komt allemaal in een plan op maat: het ondersteuningsplan.