Hoe kunnen we helpen?

Wanneer je kind, familielid of naaste zorg nodig heeft, zijn er vaak veel vragen. Hoe werkt het zorglandschap in Nederland? Welke regels en keuzes zijn er? En hoe kan Abrona mij als ouder/verzorger helpen? We hebben alle informatie beknopt op een rij gezet. Nog vragen? Onze zorgadviseurs staan voor je klaar. 

Van aanvraag tot zorg

Welke partijen zijn er eigenlijk betrokken bij de zorg? Hoe is de financiering geregeld in Nederland? En hoe kun je iemand aanmelden voor dagbesteding, zorg thuis, of begeleid wonen? Lees er alles over op onze pagina Van aanvraag tot zorg

Aanmelden

Wil je iemand inschrijven of aanmelden bij Abrona, dan helpen we graag. Elke aanmelding verloopt anders. Meer weten? Bekijk onze pagina over aanmelden.

Wachtlijst en beschikbaarheid

Is er een wachtlijst voor dagbesteding of woonlocaties? Bekijk onze pagina over wachtlijst en beschikbaarheid

Kosten en vergoedingen

Wanneer je een keuze voor de zorg/begeleiding hebt gemaakt, dan is het natuurlijk belangrijk om te weten wat dat kost, en wie wat betaalt. Meer hierover staat op onze pagina over kosten en vergoedingen en op onze pagina over financiering van de zorg.

Locatie bezoeken

Wil je een locatie bezoeken? Bekijk ons locatie-overzicht voor een overzicht van woonlocaties, dagbestedingslocaties en de locaties van polikliniek en gezondheidscentrum.

Cliëntondersteuner

De cliëntondersteuner vanuit het zorgkantoor ondersteunt bij alle vragen rondom het regelen en de uitvoering van langdurige zorg. Meer informatie staat op de website van het Zilveren Kruis

Klachten

Het kan natuurlijk voorkomen dat er iets niet gaat zoals gedacht. Komen we er samen niet uit? Dan is het mogelijk om een klacht in te dienen.